martes, 19 de abril de 2016

Triathlon International de Cannes, open seasson 2016!

Després de molts mesos d'entrenaments molt bons i poques competicions (només Campionat d'Espanya de Duatló LD), arribava a Cannes amb moltes ganes d'estrenar-me en triatló aquest 2016 després de gairebé un any i mig sense fer-ne cap.

El cartell de la prova era realment espectacular, amb campions del món, d'Europa tant de duatló com de triatló, d'Ironman, així com atletes olímpics rapidíssims. Andreas Raelert, Giulio Molinari, Frederick Belaubre, Diemunsh, Aernouts, Fontana, Blanchart.

La natació dues voltes a un circuit per completar 2000m. L'aigua força freda. El meu objectiu abans de sortir era intentar nedar amb Bart Aernouts. Es va sortir realment molt fort (es notava que davant hi havia atletes provinents de les series mundials), de seguida es va començar a estirar moltíssim tot. Vaig estar apunt d'aguantar un grupet però finalment em va acabar engolint un grup força gran per darrera. Dins el grup per fi vaig poder agafar una mica d'aire i relaxar-me una mica.

Sortint de la natació, un pèl llarga però tampoc excessivament, vaig reconèixer Aernouts just al meu costat, cosa que em feia pensar que havia nedat força bé. Surtu de l'aigua en la posició 32 amb un temps de 30min20s.

Transició llarga i rapidíssima per agafar la bici en un circuit de 80km amb un desnivell positiu de 1100m. Surtu de boxes amb Aernouts, un gran ciclista, i els primers 20km plans anem rapidíssims, realment em porta a un ritme molt fort.

 Després de passar forces atletes, al km 20 comença un dels ports de la jornada amb 7,5kms de pujada. Vaig aguantant la referència al belga fins que a falta de 3 kms per coronar em treu de punt i he d'aixecar el peu per no explotar. A partir d'aquí em quedo bastant sol i segueixo per un terreny puja baixa amb algun petit portet, que es fa complicat mantenir un bon ritme. 

Els últims 20kms eren molt favorables on en teoria es podia rodar molt ràpid, però entre la presència de la pluja amb la corresponent perillositat en els revolts i que els últims kms coincidien amb els de la cursa curta (cosa que convertia el traçat en un constant esquivar gent, ja que enllaçaven amb els últims de la cursa curta), aquests últims kms vaig prendre'm-els amb molta calma i precaució. Acabu la bici amb un temps de 2h14min19s en la posició 15.

Arribo a la segona transició i només baixar de la bici em noto les cames molt i molt bé, amb molta soltura. Per davant gairebé 17kms repartits en 4 voltes. Només sortir a uns 30m veig l'Andreas Raelert que ja porta una volta. Em passo les tres voltes següents al seu mateix ritme, i en varis moments em ve al cap el pensament de que "com canvia tot en tant poc temps, fa uns mesos era incapaç de córrer per fer una foto al Monte Cervino desde Zermatt aprofitant que s'apartava un núvol i ara estava corrent al mateix ritme que els millors corredors de llarga". 


Així arribo a l'última volta amb molt bones sensacions i sense tenir gaire clar la posició que estic (coincidim corrent amb els de la llarga i els de la curta i al ser 4 voltes és una mica caòtic). En l'últim avituallament tiru l'aigua a la brossa, però cau fora i un arbitre em fa parar, girar, recollir-la i tirar-la dins. Una llàstima perquè estava apunt d'atrapar al triatleta que tenia davant i aquest contratemps m'ho complica força.

Finalment els últims dos quilòmetres me'ls prenc amb relativa comoditat per disfrutar d'aquest dia tant increible on no només m'he tornat a sentir triatleta, sinó que he tingut unes sensacions genials i m'he sentit competitiu en una competició d'un nivell top. Acabu corrent els casi 17kms amb 59min25s per acabar en  un excel·lent 12è lloc.

Pròxima parada Ironman d'Aix en Provence, segur que allà seguirem progressant i disfrutant, poc a poc agafant el punt per Ironman d'Àustria, el gran objectiu!



No hay comentarios:

Publicar un comentario