lunes, 30 de junio de 2014

Triatló de Montgat: bones sensacions en un terreny que no era el meu

6è al Triatló sprint BH Montgat


Tot i que en un principi la meva intenció era realitzar el Triatló de Puigcerdà com a última prova abans de fer un petit descans, la seva suspensió a última hora em va fer buscar una alternativa.

Després del Campionat d'Espanya de Mig Ironman, la veritat és que em va costar força recuperar-me del gran esforç realitzat allà. Realment vaig donar tot el que tenia en aquella competició i pràcticament vaig necessitar 10 dies per notar-me al 100%.

Així doncs, els dies previs a Montgat vaig introduïr algun entrenament "rapidet", sobretot nedant i corrent, per tenir una mica de xispa, però conscient que ara mateix no estic prou ràpid per poder plantar cara en distàncies tan curtes.

Pel que fa a la competició en sí, la natació es va presentar més complicada del que és habitual, ja que el mar presentava una mica de mar de fons i unes onades surfejables. Tot i això, es podia nedar força bé. Aquí, el gran handicap per mi va ser que la natació va resultar ser exageradament llarga, sent aquest tram de 1000m.

Les meves sensacions aquí van ser força bones, nedant bastant còmode en un grup força gran amb la gent amb qui habitualment surto de l'aigua. Això sí, se'm va fer força llarga i en algun moment vaig pensar que ens haviem passat la boia de llarg. Finalment, vaig sortir amb 14min 09s, però és que el primer de l'aigua va sortir amb 12min15s.

Una transició complicada pels pocs centímetres que hi havia entre bici i bici als boxes i a agafar la bici. En bici de seguida em vaig ajuntar amb en Lucas Chirico, que va sortir uns segons abans que jo de l'aigua. Com sempre que coincidim en bici, vam fer un treball conjunt extraodinari. Tot i això, al creuar-nos a la primera volta amb el primer grup, ja vaig veure que nedant havia passat alguna cosa estranya, ja que estaven llunyíssim.Tot i que era un circuit complicat de remuntar, els dos vam fer un molt bon treball conjunt i sense ni mirar qui se'ns posava a roda o qui es quedava, vam fer una bici super constant retallant moltíssim a davant. Al final vam realizar el millor parcial amb 29min21s.

Vam arribar a la segona transició havent remuntat pràcticament un minut al primer grup. Segona transició i 5 quilòmetres molt planers. Vaig fer una segona transició força mediocre i, sortint, en Lucas i un triatleta que haviem atrapat feia poc surten bastant forts amb uns metres d'avantatge. Jo vaig deixar, com sempre, el primer 500 corrent que les cames anessin agafant el ritme sense exigir molt per, a continuació, posar un ritme creuer molt constant. Vaig notar que em faltava velocitat per no anar tan revolucionat, però és normal ja que no es pot preparar llarga i estar rapidíssim alhora.

Així doncs, vaig agafar un ritme força bo corrent, però no suficient per poder optar a les places de podi. Al final, corrent, el millor parcial amb 16min 53s.

Vaig acabar contentíssim perquè en un circuit molt planer on a priori les meves opcions sempre són més complicades, i amb l'afegit dels metres extres de natació, vaig lluitar com sempre al màxim de principi a fi donant tot el que tenia. Felicitar també al Dani pel seu excel·lent tercer lloc amb una progressió boníssima i a tots els companys del CN Mataró, que entre tots vam aconseguir guanyar les respectives classificacions per equips!

Ara toca un descans merescut de 10 dies per agafar forces de cara al final de temporada. Aquesta primera part de temporada ha estat increïble per mi. De fet, l'única espina ha estat no poder competir en condicions al 70.3 de Barcelona per culpa d'una grip.

Resultats de la temporada

1r Duatló Olímpic de Rubí.

1r Campionat de Catalunya de Duatló Elit (Cerdanyola).

4rt Campionat d'Espanya LD de Duatló Elit (Orihuela).

2n Triatló Doble Olímpic Terres de l'Ebre.

28è Ironman 70.3 Barcelona .

9è Triatló Sprint de Mataró.

5è Campionat d'Espanya de Mitja Distància Elit (Ecotrimad).

6è Triatló Sprint BH Montgat.


Salut a tots i molt bon estiu! Ens veiem al setembre amb les piles carregades!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario